Bu Kadar Kin Kime Yahu?




Bu aralar bloğa yeniden sardım. Çok özlemiş olmalıyım. İlk açtığım zamanlardaki heyecanım geri döndü diyebilirim.

Biraz değişmiş buraları. Bir iki takıldıktan sonra değişikliğe de alışırım. Orası sorun değil. Sorun olan, ben yokken belli bir kitleye ulaşmış insanların "deli dana" hastalığına yakalanıp, farklı düşünenlere dominant ve diktatör niteliğinde laf sokmaya çalışmaları. 

Kimden öğrendi(ler) diyeceğim de, siyasete girmek istemiyorum. 

"Noldu?" der dediğinizi duyar gibiyim. Pek birşey yok aslında. Kafamı karıştırıp uykumu kaçıracaklardan değil yani. Bugün Google+'da grupları gezerken gözüme çarpan bir yazı oldu. Vegan olmaktan, hayvanlara aslında tecavüz ettiğimizden, köyde yetişen hayvanları bile sömürdüğümüzden, vegan olmayanların "ağzını geğire geğire" içtiği sütten bahsediyordu. 

Benim kalemimden çıkan kibar versiyonuydu tabi...

Veganların azımı dillere destan, elbette. Her farklı insan gibi onlarda inandıklarının doğrultusunda dimdik yürüyor. Lakin bana göre işid'den farklı değiller. Reel hayatta tanıdığım ya da tanımadığım çoğu vegan, vegan olmayanlara karşı ateş püskürüyor. Bu kadar kin nereden geliyor diyerekten şaşırıyorum. Anlıyorum. Benim dediğim doğru, bana boyun eğeceksiniz diyorsun da, senin düşüncelerine biz saygı duyuyorsak, sende bizim düşüncelerimize saygı duymak zorundasın. Sizin yaptığınız bilinçlendirme çemberinden çıkıp, tam tersi olarak ilerliyor.

Birde, insan nereden geldiğini hiç bir zaman unutmamalı. "Ben daha önce bilmiyordum" demek en basit kaçış yollarından bir tanesi. Hangi taşın altında kaç yüzyıl yattın? Kurban bayramındaki kavurmalar nasıldı bu sene? Eminim tadı damağında kalmıştır. 

Yazdığı yazı bir kitap uzunluğunda olup, hepsini okumamama kızmış bir de küçük hanım. Oysaki benim yorumum "bilmediğim ve öğrenmek istiyorum" ile başlayıp onunkisi "Okuduklarını anlama yetisine sahipmişsin gibi gelmedi bana. O yüzden zahmet edip hiçbir şey yazma sana bundan fazla zaman ayıramayacağım" ile bitti. 

Sözlerim adam akıllı sizi karşısına çekip, ben bu nedenle vegan oldum, biz böyle düşünüyoruz, şöyle yapmanıza anlam veremiyoruz diyenlerden dışarı tabiki. 

Çok fazla uzatmayacağım. Demiştim ya, uykumu kaçıracak tarzdan değil. Yarın pazartesi, haftanın ilk iş günü. Öğlen yemeğinde yiyeceğim hamburgeri düşüneceğim daha. Vegan olmayanından. 

İstersen tahta yiyerek yaşa, senin kararındır derim ve susarım ben. Demokrası budur benim için. 

İşte böyle...Derin mevzular.
Aksiyon olunca heyecan da geri geliyor galiba.

"Haters make me famous." diyorum. 
Umarım evini kara fatmalar basar ve "hayvan sevgisinden" onları öldüremez diye de son noktayı koyuyorum.

Sağlıkla Kalın.

8 comments:

  1. Daha önce farkına varmadığı bir konuda acı çektiği için bu şekilde yazdığını hiç düşündün mü? Bundan sonra böyle olmak istiyorsa saygı duymak gerekir diyorum. Belki de geçmişte neden öyle yaptım ki pişmanlığıyla, bundan sonra yürüdüğü yolda başkalarının da bazı şeylerin farkına varmalarını, bunu en dramatik şekilde anlatarak göstermeye çalışıyordur. Ben de vegan değilim ama biraz daha sakin dinlemeli bence.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bilemiyorum acikcasi. Insanlarin bu kadar agresif olmalarini anlayamıyorum

      Delete
  2. Bende üzülerek görüyorum ki kimse kimseye saygı duymuyor. Sadece blog çevresinde değil tabi. İnsanlarla konuşurken aşağılama, hakaret etme hakkını nerden buluyorlar anlayamıyorum. Benim görüşüm bana seninki sana diyemiyorlar. Birazda burası sanal alem ya öyle rahatça atıp tutuyorlar. Hoşgörüsüzlük heryerde artık malesef:(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesinlikle her yerde ve dediginiz gibi sanal alem oldugu icinde cok. Katiliyorum

      Delete
  3. Merhaba,

    İnsanlar farklı düşünce ve yaklaşımlarını rahatça paylaşmayı isterlerken kendi düşünce ve yaklaşımlarından farklı olan düşünce ve yaklaşımların karşısında bir duvar sertliğinde durabiliyorlar. Kötü. Aslında tavır daha yumuşak olsa belki o farklı düşünce ve yaklaşımları benimseyebilecek insanlarla da karşılaşacaklar. Biraz kolaya kaçılıyor.

    Güzel günler diliyorum :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merhaba,

      Çok doğru bir tespitti. Teşekkürler

      Delete
  4. Okulumda bir duvarda "Vegan ol, Katil olma!" diye bir slogan gördüğümde çok gülmüştüm. Saygı için ortalıktan çığıran kişiler başkalarının tercihlerine saygı duymak istemiyorlar. Belki biz fasulyeden gelen proteinle yetinmek istemiyoruz, olmaz mı yani?

    Tercih meselesi işte ama insan saygısızlık görünce tahammül edemiyor bu gereksiz gürültüye. Hoş, onlara bakarsak biz de hayvanlara saygısızlık ediyoruz ama neyse :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Psikolojilerine inip derin dusunceler cikartabilecegimiz bir konu aslinda :)

      Delete

Yorumunun ne kadar değerli olduğunu anlatmaya calışsam altından kalkamam. Bunu bil istedim.